Reklamační řád

Níže najdete náš reklamační řád. Kdybyste měli k obchodu Visit Jizerky jakékoliv dotazy, náměty a připomínky, dejte nám vědět na obchod@jizerky.cz.

Právo kupujícího na reklamaci vadného zboží

Kupující je povinen po převzetí zboží jej prohlédnout a případné zjištěné vady neprodleně oznámit prodávajícímu.
Není-li zboží ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na výměnu zboží nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
To neplatí, pokud kupující o vadě předem věděl nebo vadu sám způsobil (§ 616 OZ).

Lhůta pro uplatnění reklamace

  • Lhůta pro uplatnění reklamace je 24 měsíců ode dne převzetí zboží přepravní službou (§ 620 OZ).
  • Reklamaci by měl kupující uplatnit bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady, aby mohla být správně posouzena a vyřízena.
  • Záruční dobu nelze zaměňovat s dobou obvyklé životnosti výrobku, tj. dobou, po kterou může výrobek při správném užívání a ošetřování vydržet.
  • Za vadu se nepovažuje změna vlastností zboží vzniklá opotřebením nebo nesprávným používáním.
  • U zboží prodávaného za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla cena snížena – tato skutečnost musí být uvedena na prodejním dokladu (§ 619 OZ).

Uplatnění reklamace

  • Reklamaci uplatňuje kupující v e-shopu, kde bylo zboží zakoupeno. Výdejní místa reklamace nepřijímají.
  • E-shop potvrdí e-mailem přijetí reklamace neprodleně po jejím doručení.
  • K reklamovanému zboží musí být přiložen příslušný prodejní doklad.
  • Reklamované zboží musí být řádně vyprané a vysušené – jinak bude reklamace z hygienických důvodů zamítnuta.
  • Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, zpravidla do 30 dnů ode dne potvrzení přijetí reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.
  • Kupující odesílá reklamované zboží na vlastní náklady.

Odstranitelné vady

  • Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má zákazník právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění.
  • Za odstranitelnou se považuje vada, kdy neutrpí vzhled, funkce ani kvalita výrobku.
  • Lhůta pro odstranění vady nesmí přesáhnout 30 kalendářních dnů ode dne potvrzení převzetí reklamace.
  • Doba od uplatnění reklamace do výzvy k převzetí opraveného zboží se do záruční doby nepočítá.
  • Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení (e-mail) o uplatnění reklamace, provedení opravy a její délce.

Neodstranitelné vady

  • Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit, má zákazník právo na výměnu zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy (vrácení zaplacené částky).
  • Neodstranitelnou vadou je taková, která brání řádnému užívání výrobku a nelze ji ve stanovené lhůtě odstranit.

Rozpor s kupní smlouvou

Pokud zboží při převzetí není ve shodě s kupní smlouvou („rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo, aby prodávající bezplatně a bez odkladu uvedl věc do stavu odpovídajícího smlouvě – výměnou nebo opravou.
Není-li to možné, může kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy.
Toto právo nelze uplatnit, pokud kupující o rozporu věděl nebo jej sám způsobil.

Řešení sporů

Ve sporech vzniklých v rámci reklamačního řízení rozhoduje soud.

do eshopu